Onderzoek Commissie Geweld Jeugdzorg

Het onderzoek van de commissie geweld jeugzorg loopt via een meldpunt, je kunt hier meer informatie vinden.

De vragenlijst is behoorlijk uitgebreid en waarschijnlijk duurt het invullen minimaal 60 minuten. Je kunt heen- en weer springen tussen de verschillende pagina’s, maar je kunt de vragenlijst niet tussendoor opslaan en afsluiten. Er wordt wel gewerkt aan deze mogelijkheid.

De gestelde vragen over het geweld kunnen als indringend en pijnlijk worden ervaren. Geweld kent vele vormen. Om precies te achterhalen wat er is gebeurd in uw situatie, moet er zo veel mogelijk bekend zijn over de feitelijke handelingen en omstandigheden. Wij vragen daarvoor uw begrip. Mocht u echter een vraag tegenkomen die u niet wilt of kunt beantwoorden, dan hoeft u dit ook niet te doen.

Wij zijn ons ervan bewust dat het invullen van de vragenlijst heftige emoties op kan roepen. Mocht u na (of tijdens) het invullen van de vragenlijst behoefte hebben aan een luisterend oor, dan kunt u contact opnemen met de hulplijn Verbreek de Stilte van Slachtofferhulp Nederland, telefoonnummer 0900-9999 001 (ma t/m vr 09.00 - 17.00 uur).

Om goed voorbereid te zijn op de vragen kun je hier de complete vragenlijst downloaden.