Begin juni presenteert de commissie haar onderzoeksrapport aan het kabinet.

Begin juni presenteert de commissie haar onderzoeksrapport aan het kabinet. Vanaf dat moment is het rapport openbaar. Ook de vertegenwoordigers van de verschillende lotgenotengroepen worden uitgenodigd voor de presentatie.

Op zaterdag 15 juni organiseren we samen met de commissie en Slachtofferhulp Nederland tevens een grote lotgenotenbijeenkomst.

Uitnodiging

Het is een besloten bijeenkomst waar enkel de melders (binnen de doelgroep) van het meldpunt van de commissie worden uitgenodigd. Naast de melders worden ook de respondenten van de verschillende sectorstudies uitgenodigd – deze uitnodiging wordt verstuurd via de sectoronderzoekers.

Deze bijeenkomst is speciaal voor slachtoffers of lotgenoten – zij die zich bij het meldpunt van de commissie hebben gemeld. Het belangrijkste doel is om hen te informeren over de belangrijkste bevindingen en aanbevelingen, en de mogelijkheid te geven vragen te stellen. Tijdens de borrel achteraf is er ook ruimte om een verhaal te delen of nog specifieke vragen te stellen aan de onderzoekers van de verschillende sectorenDe bijeenkomst zal plaatsvinden op zaterdagmiddag 15 juni 2019 in de Jaarbeurs in Utrecht. Er is gekozen voor de Jaarbeurs i.v.m. de bekendheid en goede bereikbaarheid. Ook is er voldoende parkeergelegenheid (betaald).

micha de winter 2 tcm18 22105 ContentFullImagex 1

Tijdens de lotgenotenbijeenkomst zal de voorzitter van de commissie, prof. Micha de Winter, de resultaten van het onderzoek en       bijbehorende aanbevelingen aan u toelichten. Vervolgens krijgt u de gelegenheid vragen te stellen. Ook kunt u informatie inwinnen over   de verschillende lotgenotenorganisaties en de rol van Slachtofferhulp Nederland.